Maailmassa on viime vuosien aikana tapahtunut valtavia muutoksia. Miten puhutella eri kohderyhmiä tässä maailmantilanteessa? Onko kotimaisuus ja vastuullisuus edelleen tärkeitä suomalaisille ostopäätöksissä? Entä miten yritykset ovat reagoineet nykyiseen maailmatilanteeseen ja asiakkaiden asettamiin vaatimuksiin? Mitä julkisissa hankinnoissa kannattaa tuoda esille?
Tule kuulemaan Suomalaisen Työn Liiton viimeisimpien tutkimusten tuloksia, jossa käydään läpi pääasiassa suomalaisten ostopäätöksiin vaikuttavia tekijöitä ja miten vallitseva maailmantilanne on vaikuttanut yritysten hankintoihin. Lisäksi sivutaan julkisten hankintojen teemaa.
Tilaisuus pohjautuu viime vuoden aikana tehtyihin tutkimuksiin eri kohderyhmien parissa ja se tarjoaa näkökulmia myynnin ja markkinoin tukemiseen sekä arvo- ja asennemuutoksiin. Käsiteltäviä aiheita tilaisuudessa ovat muun muassa:
- Mitkä asiat vaikuttavat suomalaisten kulutusarvoihin ja mitä on näkyvissä?
- Mitkä asiat puhuttavat yritysten hankintoihin liittyen juuri nyt ja miksi?
- Miten vastuullisuutta ja kotimaisuutta kannattaa tuoda esille julkisten hankintojen kilpailutuksissa ja miksi?
Tervetuloa mukaan kaikki asiasta kiinnostuneet! Tilaisuus on avoin kaikille.
Ohjelma:
Tervetuloa
Tero Lausala, toimitusjohtaja
Mikä on muuttunut kuluttamisessa ja yritysten hankinnoissa? Tuoreet tutkimustulokset
Jokke Eljala, tutkimuspäällikkö
Kommenttipuheenvuoro
Iikka Latostenmaa, myyntijohtaja, Kespro
Tilaisuus järjestetään TEAMS-alustalla.