Teams-koulutus: Vastuullisuus liiketoiminnassa ja viestinnässä – mahdollisuudet ja sudenkuopat

2.12.2020 09:00

Vastuullisuudesta on tullut yrityksille kaiken tekemisen perusedellytys, ja niin on myös sen viestimisestä. Mitä kaikkea yrityksen pitäisi ottaa huomioon vastuullisuustyössään? Kuinka tunnistaa, mihin oman yrityksen kannattaisi keskittyä? Entä millaista on uskottava ja innostava vastuullisuusviestintä? Miten yritys kertoo vastuullisuudestaan niin, että siitä tulee yritykselle kilpailuetua, ei viherpesusyytöksiä?

Tilaisuus on tarkoitettu Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritysten edustajille.

Suomalaisen Työn Liitto on nostanut työn vastuullisuuden strategisesti tärkeäksi teemaksi ja kannustaa suomalaisen työn uudistamista yritysten keskuudessa vastaamaan vastuullisen työn vaatimuksia. Työn näkökulmasta yritys toimii vastuullisen työn periaatteita noudattaen, kun se:

  1. luo työpaikkoja Suomeen vahvistaen sekä taloudellista että yhteiskunnallista hyvinvointia
  2. huomioi tuotannon ja toiminnan vastuullisuuden, myös hankinnoissa ja alihankintaketjussa
  3. tukee työntekijöiden osaamista, hyvinvointia ja yhdenvertaisuutta

Lue lisää vastuullisuudesta Suomalaisen Työn Liiton näkökulmasta »

Tässä koulutuksessa saat

  • tietoa, millaiset vastuullisuusnäkökulmat liittyvät Suomalaisen Työn Liiton merkkeihin (Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkit)
  • oivalluksia, miten tunnistaa juuri omalle yritykselle relevantit asiat vastuullisuudessa
  • keinoja tunnistaa, milloin vastuullisuus on kilpailuvaltti
  • ymmärrystä, mitä vakuuttava vastuullisuusviestintä vaatii
  • työkaluja viestinnän suunnitteluun
  • inspiraatiota muiden esimerkeistä ja kokemuksista
  • konkreettisia, toteuttamiskelpoisia ideoita viestinnän sisällöksi eri kanaviin

Tilaisuus järjestetään TEAMS-alustalla. Liittymislinkki lähetetään ilmoittautuneille lähempänä tilaisuutta.

Kouluttajat

vastuullisuuskouluttajat.jpg (87 KB)

Heidi Korva

Heidi Korva (YTM) on kokenut viestintäammattilainen, joka on erikoistunut vastuullisuuden ja vaikuttavuuden viestintään. Hän on tehnyt töitä vastuullisuusviestinnän parissa 15 vuoden ajan, ja hänen asiakkaisiinsa kuuluu mm. yhteiskunnallisia yrityksiä. Heidi on myös kokenut ja pidetty viestinnän kouluttaja. Viestinnän ammattilaisten ProCom ry on palkinnut Heidin Vuoden viestintäammattilainen 2015 -tittelillä. Palkintoperusteissa mainittiin hänen ansionsa vastuullisuusviestinnän kehittäjänä.
communike.fi

Kaisa Kurittu

Kaisa Kuritulla (DI, KTM) on 10 vuoden asiantuntijakokemus vastuullisuusraportoinnista, olennaisten asioiden pohtimisesta ja kehitysideoiden tuottamisesta. Hän on kokenut kouluttaja ja sparraaja vastuullisuusjohtamisessa ja -viestinnässä. Kaisa on myös kirjoittanut kirjan Yritysvastuuraportointi, kiinnostavan viestinnän käsikirja (Alma Talent 2018).
www.ratkaisutoimisto.com

Anniina Mustalahti

Anniina Mustalahti (YTM) on yritysvastuuseen erikoistunut yrittäjä ja viestintäammattilainen, jonka intohimona on tehdä yksinkertaista viestintää monimutkaisista vastuullisuusteemoista – ja aina pieni pilke silmäkulmassa. Anniina on työskennellyt tiiviisti niin maan tunnetuimpien kuin aloittelevienkin yritysten vastuullisuusviestinnän kehittämisprojekteissa. Lisäksi hän on yksi vastuullisuuden edelläkävijänä tunnetun asustemerkki Lovian perustajista.
enneconsulting.fi

Ajankohta

Alkaa:  

2.12.2020 09:00

Päättyy:  

2.12.2020 11:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka


Järjestäjä