CX:n rakentaminen strategiasta toimenpiteisiin Miten rakennetaan asiakaskokemuksesta strateginen kilpailuetu? Miten koko organisaatio saadaan mukaan asiakkaan näkökulman omaksumiseen arjessa? Tule mukaan kolmen webinaarin koulutussarjaan, jossa sukellamme asiakaskokemuksen kehittämisen ytimeen – teoriasta tekoihin.
CX (Customer Experience) ei ole enää vain asiakaspalvelun tai markkinoinnin asia – se on koko organisaation yhteinen tehtävä ja menestyvän liiketoiminnan perusta. Tässä koulutussarjassa (3 osaa) opit, miten asiakaskokemusta rakennetaan suunnitelmallisesti ja vaikuttavasti, miten se kytketään strategiseen johtamiseen, ja miten käytännön työkalut, kuten asiakaspersoonat, asiakaspolut ja asiakaslupaukset, viedään osaksi organisaation toimintaa.
Koulutuksen yksittäisiin osioihin voi osallistua erikseen mutta koko sarja antaa kattavan kuvan aiheeseen.
Moduuli 3: CX-työkalut ja käytännön toteutus
Luo asiakaspersoonia ja kartoita asiakaspolkuja
Opit käytännönläheisesti rakentamaan asiakaspersoonia, hyödyntämään dataa ja haastatteluja taustalla. Kartoitat asiakaspolkuja tunnistaen kriittiset hetket, jotka vaikuttavat kokemukseen.
Muotoilet asiakaslupauksen, joka ohjaa toimintaa
Opit luomaan selkeän ja vaikuttavan asiakaslupauksen, joka kiteyttää mitä asiakas voi odottaa. Lupaus ohjaa organisaation toimintaa ja toimii sekä sisäisesti että ulkoisesti merkityksellisenä viestinä.
Moduulissa opit:
• Osaat rakentaa relevantteja asiakaspersoonia
• Tunnistat asiakaspolun keskeiset vaiheet ja kipupisteet
• Ymmärrät asiakaslupauksen merkityksen kokemuksen ohjaajana
• Opit muotoilemaan lupauksen, joka toimii käytännössä
Koulutusta pitävät Dagmarin asiantuntijat:
Sirpa Toljander, CX Director
Luovalla liiketoimintaymmärryksellä varustettu strategi, jolla on yli 10 vuoden monipuolinen kokemus markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehityksestä.
Sirpan intohimona on kehittää ja luoda uusia ratkaisuja kiihtyvässä muutoksessa – strategiasta prosesseihin ja johtamiseen. Hän hyödyntää myös tehokkaasti palvelumuotoilun metodeja.
Leena Kivioja, Director, Sustainability and Lead Strategist
Leena yhdistää vahvan kokemuksensa asiakaslähtöisestä muutoksesta ja digitaalisesta kehittämisestä kestävän liiketoiminnan strategioihin. Hän auttaa organisaatioita rakentamaan merkityksellisiä asiakaskokemuksia, jotka tukevat vastuullisuustavoitteita ja pitkäjänteistä kehitystä.
Leenaa motivoi mahdollisuus edistää kestävämpiä ja tulevaisuuteen suuntautuneita tapoja toimia yhdessä ihmisten ja ympäristön parhaaksi.

Sarjan muut osat:
30.10. Asiakaskokemuksen ytimessä – CX:n perusteet ja ajattelumallin muutos
4.11. Asiakaskokemuksen ytimessä – CX:n rakentaminen strategiasta toimenpiteisiin