Miten rakennetaan asiakaskokemuksesta strateginen kilpailuetu? Miten koko organisaatio saadaan mukaan asiakkaan näkökulman omaksumiseen arjessa? Tule mukaan kolmen webinaarin koulutussarjaan, jossa sukellamme asiakaskokemuksen kehittämisen ytimeen – teoriasta tekoihin.
CX (Customer Experience) ei ole enää vain asiakaspalvelun tai markkinoinnin asia – se on koko organisaation yhteinen tehtävä ja menestyvän liiketoiminnan perusta. Tässä koulutussarjassa (3 osaa) opit, miten asiakaskokemusta rakennetaan suunnitelmallisesti ja vaikuttavasti, miten se kytketään strategiseen johtamiseen, ja miten käytännön työkalut, kuten asiakaspersoonat, asiakaspolut ja asiakaslupaukset, viedään osaksi organisaation toimintaa.
Koulutuksen yksittäisiin osioihin voi osallistua erikseen mutta koko sarja antaa kattavan kuvan aiheeseen.
Moduuli 2: CX:n rakentaminen strategiasta toimenpiteisiin
Asiakaskokemuksen kehittämisen viitekehys
Moduulissa perehdytään Dagmarin CX-kehykseen, joka jäsentää asiakaskokemuksen kehittämisen asiakasymmärryksestä mittaamiseen ja tavoitetilaan. Opit tunnistamaan CX-strategian kulmakivet: tahtotilan määrittely, CX:n linkittäminen liiketoimintaan ja onnistumisen arviointi.
Opit mittaamaan ja viestimään asiakaskokemusta tehokkaasti
Tutustumme CX-mittareihin (esim. NPS, CSAT, CES), käymme läpi keskeiset käsitteet asiakaskokemuksen seurantamalleista ja viestimään tuloksista organisaation sisällä ja ulkopuolella.
Moduulissa opit:
- Ymmärrät asiakaskokemuksen kehittämisen keskeiset elementit ja työvaiheet
- Osaat kytkeä CX:n kehittämisen strategiseen tekemiseen
- Opit valitsemaan ja perustelemaan CX-mittarit
Miten ilmoittaudun?
Ilmoittaudu alla olevan linkin kautta mukaan viimeistään 3.11. klo 12.00 mennessä.
Tilaisuus on maksuton jäsenyritystemme henkilöstölle ja se järjestetään Teams-alustalla. Osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuuden alkua.
Koulutusta pitävät Dagmarin asiantuntijat:
Sirpa Toljander, CX Director
Sirpa on Dagmarin Customer Experience Director, joka puhuu kohderyhmää osallistavien, oivaltavien, skarppien sisältöjen puolesta ja syttyy ketterien prosessien ja toimintamallien käytöstä kaikessa markkinoinnin tekemisessä.
Leena Kivioja, Director, Sustainability and Lead Strategist
Leena Kivioja inspiroituu innovoinnista, asiakaskokemuksien parantamisesta ja hyvistä tarinoista. Vapaa-ajalla hän opiskelee tulevaisuudentutkimusta ja tekee vapaaehtoistyötä Punaisessa ristissä sekä UN Womenissa.
Sarjan muut osat:
30.10. Asiakaskokemuksen ytimessä – CX:n perusteet ja ajatusmallin muutos
26.11. Asiakaskokemuksen ytimessä – CX-työkalut ja käytännön toteutus